Interviu cu Mats Udd

Mats Udd (26 ani) este originar din Falun, Suedia. Este un producator de televiziune experimentat si are la activ o post-productie “Nordisk Film” si un program televizat de muzica “Garage”. El a lucrat de asemenea pentru diferite companii producatoare atat ca editor cat si ca producator de imagine si fotograf. Mats a regizat noul videoclip Roxette “She’s got nothing on (but the radio)”, primul single de pe albumul “Charm School”.

Run to Roxette a reusit sa obtina in exclusivitate un interviu cu Mats Udd.

Cum a fost prima intalnire cu Roxette?

Mats Udd: Prima intalnire a avut loc de fapt pe platoul de filmare cand am facut partea de sincronizare pentru videoclip. Inainte de asta am avut doar cateva contacte cu Per prin intermediul casei de inregistrari.

Cum a fost sa lucrezi cu Marie si Per?

A fost destul de usor, ei sunt profesionisti, cu multa experienta in a face videoclipuri deci a fost foarte usor de lucrat. Per este chiar cool si Marie este una dintre cele mai dragute artiste cu care am lucrat.

In momentul in care ai trimis ideea casei de inregistrari, auscultasesi deja melodia sau doar ai trimis cateva idei cool pentru un Rox-Video?

Da, desigur. Nu cred ca poti trimite o idee pentru un videoclip de muzica fara sa fi auzit inainte melodia – sau cel putin eu nu fac asa. Bineinteles, pot sa vin aleator cu cateva idei care ar fi foarte bune pentru Roxette dar, totusi, pentru un videoclip, e nevoie sa captezi spiritul melodiei si sa-l pui in miscare. De cele mai multe ori primesti melodia si cateva cuvinte din partea artistului/casei de inregistrari cum si-ar dori sa faca, poate fi vorba de o parare sau ca vor sa apara foarte mult in videoclip etc.

Care este spiritul videoclipului “She’s got nothing on (But The Radio)”?

Am trimis de fapt patru idei, foarte diferite intre ele, iar ei au ales-o pe ultima si a fost cea mai sclipitoare pentru ca isi doreau un videoclip fericit. Deci asta este spiritual videoclipului, fericirea, dar am incercat s-o deformez putin. Desigur, mi-am dorit sa fac ceva si mai ciudat dar cred ca nu s-ar fi potrivit fanilor Roxette haha.

Videoclipurile tale au o nota personala care sa permita publicului sa-ti recunoasca stilul?

Ei bine, totdeauna am incercat sa fac videoclipul ca mine, un videoclip tipic Mats Udd. Este greu, desigur, sa spui ca e chiar asa. Am incercat sa evit videoclipul de success tipic – in primul rand nu cred ca tipul asta de videoclip este suficient de distractiv, sunt altii care o fac mai bine decat mine si mie, cel putin, imi place sa spun povesti. Imi place sa ma vad ca un povestitor si sa fac videoclipuri care m-ar bucura. Misiunea mea este, bineinteles, sa-i fac pe oameni sa observe ca videoclipul pe care il vad este poate al meu. Stiu ca nu am success de fiecare data dar, cel putin, asta e obiectivul meu.

Mereu ai lucrat cu artisti tineri. Cum a fost sa lucrezi cu oameni de 50 de ani?

N-a fost nici o diferenta pana acum. Diferenta consta mai mult in buget si in proiect. Cu cat primesti mai putini bani – ai mai multa libertate. Marie si Per sunt niste artisti profesionisti, nu au nevoie de asa multa indrumare din partea mea, indrumare de care un artist nou poate ar avea nevoie.

Cu ce alti artisti ti-ar placea sa lucrezi?

Exista un nou artist care se numeste Perfume Genius pentru care as vrea sa fac ceva. Si chiar mi-as dori sa pot face un aranjament pentru noile materiale ale lui Bon Ivers, oricand vor iesi ele. Si, desigur, ii am pe vechii mei eroi ca de exemplu Nick Cave, Tindersticks, Tom Waits, The Weakerthans pentru care mi-as dori sa fac ceva. Sper sa citeasca asta pentru ca sunt in asteptare HAHA.

Jonas Åkerlund a obtinut faima internationala lucrand cu Roxette. Te astepti la acelasi lucru?

Nu, nu cred, intr-un fel este greu sa fii regizor de videoclipuri in vermurile astea din cauza crizei prin care trec companiile de inregistrari iar Domnul Åkerlund a facut o multime de videoclipuri de top de-a lungul timpului ca Prodigy “Smak my bitch up which”, probabil ajutat de faima internationala. Ei bine, sa vedeam ce se va intampla. Imi place foarte mult Åkerlund si ador primul lui film “Spun”.

Care a fost prima ta lucrare profesionista ca regizor?

Am inceput sa lucrez cu o mana de artisti “indie” suedezi, artisti cu bugete foarte mici, uneori bugetul putea consta doar intr-o bere gratis in noaptea de dupa. Dar oricum a fost o munca grea si pentru The First Aid Kit – am lucrat chiar si live in padure - si de asemenea pentru The Jonathan Johansson – “Aldrig Ensam”, fiind primele doua lucrari mai importante decat cele facute inainte pentru artistii “indie”.

Cine te inspira?

Cand vine vorba de regizori sunt foarte influentat de Michel Gondry, Peter Jackson, Darren Aronofsky, Takashi Miike, Sofia Coppola, Vincent Gallo, Michael Haneke si, bineinteles, de The SplatPack.

De unde ai plecat?

Facand mari videoclipuri comerciale, poate parea surprinzator dar am un “background” de filme splatter&horror, mereu mi-au placut filmele ce depasesc limite. Asta am cautat mereu sa fac– nici o idee nu poate fi prea ciudata. Apoi, desigur, trebuie sa se potriveasca artistului dar nu trebuie sa-ti fie frica niciodata sa pui in aplicare cele mai stupide idei atat timp cat crezi in ele.

Ti-ar placea sa regizezi un film?

Da, bineinteles, a fost mereu obiectivul meu si motivul pentru care am ales sa fiu regizor. Dar ma simt foarte bine cu videoclipurile de muzica pentru simplul motiv ca videoclipurile se fac foarte repede. Poti sa vii cu o idee si s-o pui in practica in foarte putin timp. Sa vedem ce se va intampla in viitor. Viitorul este al celor ce cred in puterea visurilor lor.

Sursa: Run to Roxette